ANWAR BERDRAMA LAGI.!!!

|


Sekali lagi Anwar Ibrahim berjaya mengelak dari perbicaraan sehingga November nanti…inisiatif yang di ambil oleh sang penipu ini cukup hebat dengan memohon kepada mahkamah agar dilucutkan kelayakkan keseluruhan pasukan pendakwaan berhubung perbicaraan kes liwatnya..!!! Tindakan yang mencerminkan sikap Anwar sebagai seorang penakut yang selalu ingin lari dari proses mempercepatkan urusan mahkamah secara terang-terangan merupakan satu pencabulan dalam proses perbicaraan Mahkamah Tinggi!!!


Dalam hujahnya, Peguam Kanan Persekutuan See Mee Chun berkata, mahkamah sepatutnya menolak permohonan itu berasaskan bahawa Anwar memohon untuk melarang pasukan pendakwaan melaksanakan tugas berkanun mereka.


“Permohonan ini tidak berasas. Hujah kami ialah supaya permohonan ini digugurkan atau ditolak dengan kos,” kata Mee Chun.


Beliau berkata, pendakwaan berhubung kes liwat ini tidak boleh dikaji semula oleh mahkamah rayuan. Usaha itu adalah “benar-benar” serangan ke atas kuasa Peguam Negara mengikut Artikel 145 Perlembagaan Persekutuan, katanya. - Bernama


Sekali lagi Anwar dan konco-konconya akan memulakan pementasan drama supaya kes ini dapat digugurkan…sudahlah tak mahu bersumpah laknat!!! Ini lah manusia bernama Anwar Ibrahim…sanggup merosakkan badan kehakiman negara supaya boleh terlepas dari tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya Saiful Bukhari Azlan!!! Semua taktik Anwar sudah semakin boleh dihidu dan dia tidak sepatutnya dan tidak akan terlepas dari tuduhan yang amat berat ini..!!


Rayuan demi rayuan untuk menagguhkan kes ini acap kali memberikan gambaran seolah-olah Anwar mahu merosakkan badan kehakiman secara tersirat!! Mahkamah pula yang mengalah terpaksa mendengar permohonan Anwar dan selepas itu rayuan akan dibuat lagi entah sampai bila…sudahlah proses rayuan memakan masa..Anwar pula bagaikan seorang tertuduh yang diberi keistimewaan untuk melakukan apa sahaja yang dia mahu.!!! Tanpa rasa bersalah dan segan silu terus menuduh ini merupakan konspirasi kerajaan untuk menjatuhkan karier politik dia..!!! Malaysia tidak perlukan Anwar untuk majukan negara ini kerana Anwar pasti akan membawa negara ini ke arah liberal dan sekali gus mengancam kedudukan istimewa orang-orang melayu di negara ini.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­à Harap Saiful dapat bersabar dan teruskan berdoa agar kes ini dapat diselesaikan dengan seberapa segera…mudah-mudahan Allah perkenankan di bulan yang penuh keberkatan ini…Teruskan usaha menegakkan kebenaran.!!!

9 comments:

Anonymous said...

Pelik si Anwar ni....Harap mahkahmah dan hakim tidak diperbodohkan oleh si Anwar ni.
Menghalang orang dari melakukan tugas.

Deyy..Bar council . Tolong bagi komen sikit. Ada orang terang-terang menidakkan hak orang lain. Gunakanlah peguambela dia yg hebat-hebat untuk membela si peliwat ni. Apa nak takut??

Anonymous said...

Kalau macam tu...kita pun kalau di dakwa pada masa akan datang akan cuba menggugurkan pihak pendakwaraya....Lama-lama sampai Anu war mampos pun keadilan tak akan dapat ditegakkan..Kerajaan dan badan kehakiman serta menteri-menteri sila ambil segera tindakan.

Jangan korang asyik tidor tak buat kerja...

Sekarang apa yang patut dilakukan adalah

1. Gubal akta yang hanya membenarkan hanya seorang peguam pembela sahaja yang dibenar dalam sesuatu masa

2. Pastikan bahawa hakim-hakim ini adalah adil dan tak dibeli oleh pihak yang berkepentingan.

3. Hakim mestilah bertegas dengan si tertuduh dalam perbicaraan ini kerana dengan cara itu wang rakyat dapat digunakan dengan betul. Perlu diingat bukan Anu war sahaja yang bayar cukai kami rakyat Malaysia ini yang juga adalah pembayar cukai.

4. Tiada permohonan boleh dibuat untuk menggugurkan pihak pendakwaraya ini kerana mereka menjalankan tugas berkanun mereka.

5. Pastikan bukti yang ada tidak dirosak, dibuang, dipadam, disembunyikan, dilarikan oleh pihak ketiga dan sebagainya.

6. Hakim-hakim juga mestilah tegas. Tiada penangguhan kepada perkara yang tidak berkaitan. Kalau ada penangguhan rakyat akan lihat betapa rendahnya kredibiliti hakim-hakim di Malaysia. Mereka juga akan di persendakan oleh pihak luar.

7. Jangan termakan kepada segala agenda tertuduh yang mana akan menjejaskan institusi kehakiman itu sendiri.

8. Pastikan keadilan kepada rakyat. Bukan sahaja mereka yang dari PKR,DAP, PAS rakyat Malaysia. Kami juga rakyat negara ini.KAmi layak mendapat pembelaan daripada hakim-hakim yang dilantik.

9. Pastikan ada peguam pemerhati, Hakim pemerhati yang berkecuali untuk menyaksikan proses undang-undang ini dilaksanakan. Ini perlu untuk mengesan ketidak adilan kepada Tertuduh, Pihak yang menuduh...

10. Pastikan rakyat Malaysia juga mengetahui perjalanan Perbicaraan supaya rakyat diluar ni dapat menyakssikan keadilan yang cuba ditegakkan oleh hakim, peguam bela serta pendakwaraya. Dan ini akan dapat membuka minda rakyat untuk menilai siapa benar dan siapa salah.

Sekian. Wassalam

Anonymous said...

sepak aje anwar nii..

Anonymous said...

Aku teringin nak liwat anwar ni.

Biar dia rasa macam mana sakit,perit jubur kena balun.

Anonymous said...

kah..kah 20 jutax kelakarnya lu bro sampai nak liwat anuar....nanti anuar buat report lu liwt dia pulak kan ke naya ....wkakakakak

Anonymous said...

anon said to anon said to anon...

eh kalo kena repot apa lagi kalo anwar bole tangguh2 kita si anon pun bole apa. common law la katakan. kekeke padan muka anwar sape suruh repot

Anonymous said...

jika gua lah tak selera bontot jibaot 2...
gua surah lembu gua jubory sijebaot anuar 2..
biar hancur jubuat dia...
peelah buet report

AnTi AljUbuRi said...

gue ingat ..gue mahu kapak jer kepala dia....

kah kah kah

Ada setuju?????

Anonymous said...

ANWAR IBRAHIM TAHI NEGARA...sebarkan

Post a Comment

 

©2009 Utara-Online | Template Blue by TNB