Satu Kemenangan Buat Saiful!!!

|

Anwar Ibrahim gagal lagi dalam usahanya menghalang Mahkamah Rayuan daripada mendengar dakwaan pendakwa raya terhadap perintah agar pihaknya (pendakwa raya) membekalkan semua dokumen berkaitan kes liwat yang dihadapinya.


Sungguh memalukan apabila 3 hakim yang mendengar hujah pendakwa raya secara sebulat suara menolak bantahan awal Anwar bagi mengetepikan rayuan pihak pendakwaan terhadap pihak mahkamah tinggi sebelum ini..setelah memberi komen berkaitan dengan belanjawan 2010 yang ternyata menunjukkan Anwar tidak peka ketika mendengar pembentangan DS Najib Tun Razak dengan kenyataan bahawa bajet 2010 tidak memberi keutamaan kepada sektor ketenteraan dan keselamatan walhal dalam bejet tersebut dengan jelas Najib mengumumkan 3.7 bilion diperuntukkan untuk sektor ketenteraan dan keselamatan. Apakah yang ketua pembangkang buat sewaktu pembentangan??? Adakah sekadar hanya duduk dikerusi empuk dengan angan-angan ingin menduduki kerusi PM pula sekaligus menteri kewangan?? Inilah Anwar sebenarnya..sengaja mengelirukan pembentangan bajet 2010 untuk menarik perhatian anggota tentera bahawa UMNO-BN terus melupakan jasa mereka yang telah memberi kemenangan kepada BN dalam PRK Bagan Pinang.


Dalam prosiding hari ini juga ketiga-tiga panel hakim menolak permohonan Anwar untuk menangguhkan sementara menunggu rayuan di mahkamah persekutuan.
Pendakwa raya mengemukakan rayuan setelah tidak berpuas hati terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang mengarahkan pihaknya membekalkan dokumen-dokumen penting yang dipohon Anwar bagi membolehkannya menyediakan pembelaan dalam kes liwatnya.


Karpal yang mengetuai pebicaraan liwat mewakili Anwar sudah memulakan ‘cakap kelingnya’ seperti kes-kes jenayah yang selalu dibelanya sebelum ini. Karpal yang terkenal dengan penderhakaan terhadap Sultan dan mengkritik penubuhan negara Islam yang diperjuang PAS telah mengutarakan pelbagai hujah untuk menangkis pihak pendakwa raya bagi membela Anwar. Namun satu kemenangan berpihak kepada Saiful dimana perbicaraan akan diteruskan jumaat ini..


-----------------> Kita sama-sama nanti dan saksikan Anwar akan disumbat semula ke penjara Sungai Buloh tanpa ada apa-apa keistemewaan lagi seperti sebelum ini. Peliwat tegar seperti ini seharusnya menerima segala hukuman terhadap segala perbuatan terkutuknya untuk menghancurkan negara ini dan memecahbelahkan perpaduan yang sejak sekian lama terpelihara..Teruskan usaha untuk menegakkan keadadilan dalam erti kata sebenar buat Saiful.

14 comments:

Anonymous said...

Anwar kaki belit...nak mampos dah pun masih gila kuasa..

Adil Anuar said...

Cepat ANWAR masuk penjara,Malaysia akan lebih selamat!!!
Pak Lah harus disalahkan atas pembebasan Anwar...habis perpaduan dan kemakmuran negara rosak kerana Anwar.

Desaru said...

Kami benci tgok anwar sampai tutup terus tv klu bapak setan tu keluar tv.
Kami aman dan makmur di bawah pemerintahan UMNO/BN kat sini..
Anwar boleh pg mampoossssss!

pencinta kebenaran said...

ye..aku setuju ngan desaru....pg jahanam dgn pengkhianat agama n bangsa

TokAyah said...

Minta Maaf kepada ahli keluarga Pak anuwar,, kami bukan tidak bertimbang rasa...bukan tak ada rasa simpati tetapi tingklah lakunya wajar dihumban ke sg buloh sebelum ianya di hakimi di Mahsyar................

Anak Malaysia said...

Anwar Kaki Bontot bangsat!!
Penghancur dan pemusnah bangsa Melayu & agama Islam.. Sumbatkan mamat ni dlm jel Sg Buloh secepat mungkin!!
Pak Lah yg bnertanggungjawab atas apa yg berlaku dlm negara kita sekarang ni.. Kalau bukan kerana kebangangannya dlm mentadbir negara dan membuat keputusan melepaskan Anwar Kaki Bontot dan Zina, sudah tentu negara kita kekal aman dan damai macam dulu!!

Bayan said...

Bukan salah ibu mengandung , haryrama harykrishna ,PWD ,VSOP dll.Hari mendaftar student d universiti sungai buloh untuk Phd Kunyit akan tiba.Dharap student yg terlibat bersiap sedialah.Ini adalah krusus peringkat kedua ,agak lama sedikit . Tesisnya bertajuk Bagaimana hendak menjadi PM Malaysia ? Student boleh dapatkan bahan rujukan daljuburi.com Yeh! Yeh!

Ipoh Mali said...

Bang Nuar sepatutnya pegi join gay club kat luar negara..baru org lain x blh detect..yg die pg sontot bontot nak melayu knp??ish2...pelik2..
Hahaha
Bang Nuar ade bini = kak jijah
Bang Nuar jgk ade laki = bro mien
Org mcm ni ke yg nak jd pm Malaysia??malu2...kat mn nak letak maruah M'sia oiii...

PM Razali said...

Kami sokong Anwar dihumban ke penjara.
Malaysia akan lebih aman dan makmur tanpanya!

Anonymous said...

ternyata anwar kaki bontot...lucah!!
x sabar nak nantikan saat2 anwar dimasukkan ke dlm penjara..hahahaha

malaysia.suarademokrasi said...

perbicaraan yang seadil-adilnya perlu dilaksanakan ke atas magsa Saiful Bukhari,..Anwar sudah lama hidup senang, jgn hancurkan usia muda orang lain. Macam Anwar, masuk penjara pun takpe sebab dia dah tua, nak mati dah. nak hidup pun tak lama sangat dah...kesianilah saiful bukhari dengan usia mudanya. Kami sokong Saiful Bukhari.

Anonymous said...

Anwar kaki main bontot @ peliwat tegar..hahaha

mierul said...

Bloggers pembela negara sentiasa mendoakan keadilan buat saiful bukhari.
Anwar harus menerima hukuman setimpal dengan apa yang dilakukannya terhadap Saiful.
Mahkamah harus bersidang dengan seadil-adilnya.

Anonymous said...

Anwar kaki belit....UMNO kaki putar alam....pelingkup negara oleh pemimpin teruk dipimpin oleh UMNO...Singapura jatuh kat Cina angkar UMNO, Batu Putih jatuh kat Singapura Penguam Negara tak boleh buat apa..serah kawasan minyak kepada Brunei..bodohnya pemimpin UMNO...

Post a Comment

 

©2009 Utara-Online | Template Blue by TNB