Sivakumar Gila Kuasa!!!

|

Menjelang 28 Oktober ini akan menyaksikan persidangan kedua Dewan Undangan Negeri Perak yang kedua sejak Barisan Nasional mengambil alih pemerintahan Perak dari Pakatan Rakyat.. Persidangan yang telah mendapat perkenanan DYMM Paduka Seri Sultan Perak dan telah pun diwartakan akan membetangkan belanjawan kerajaan negeri untuk tahun 2010..

Yang menjadi masalah kini adalah ura-ura menyatakan bahawa pakatan haram Perak akan membuat huru hara...Sebelumnya bekas speaker Perak, YB Sikakumar turut telah memanggil sidang DUN pada hari yang sama. Sikap kurang ajar pakatan haram Perak ini akan kita lihat pada hari persidangan nanti..Sivakumar boleh dikatakan seorang yang samseng dan kurang ajar telah menggunakan kepala surat kerajaan negeri Perak untuk memanggil persidangan DUN tanpa mendapat izin dan perkenan Sultan Perak dan tidak diwartakan!!!

Sikap biadap Sivakumar,Nizar dan konco-konco DAP yang sememangnya telah menyalahi Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri ini seharusnya diambil tindakan sewajarnya supaya ianya menjadi iktibar untuk generasi kini dan akan datang..!!! Seseorang speaker yang sah hanya akan dilantik melalui persetujuan dan undian semua Ahli Dewan Undangan Negeri dan ternyata persidangan yang berlangsung pada Mei lalu telah menyingkirkan V.Sivakumar daripada menyandang jawatan tersebut..! Tanpa memikirkan soal perundangan dan bersikap 'GILA KUASA' Sivakumar terus memanggil dan mengadakan persidangan haram sebanyak beberapa kali sebelum ini!!!

----------------> Inilah sikap pemimpin DAP yang gila kuasa apabila diberikan sedikit kuasa..terimalah segala keputusan Tuanku Sultan dan jangan ganggu persidangan DUN kali ini untuk kebaikkan rakyat dan negeri Perak!!!Jangan sampai orang-orang Melayu benci dan mual dengan tindak tanduk kurang ajar pemimpin pakatan Haram Perak!!! Ternyata sikap pekatan haram Perak ini mencerminkan yang mereka terdiri dari golongan yang tidak matang dalam berpolitik!!!! Maklum lah baru setahun jangung belajar memerintah..

1 Comentário:

Anonymous said...

Siapa yang sebenarnya gila kuasa.Umno selama 50 tahun memerintah masih mahu memegang negara sampai hari kiamat.Tidak ada kerajaan didunia yang kekal.Mengapa ada perebutan diPerak.Sedangkan selama ini pembangkang tidak pernah pun membantah jika segalanya mengikut undang-undang.Kalau tak gila kuasa mengapa ada cakap-cakap nak merampas kembali negeri daripada PR.Tak bolehkah lihat dan tengok dulu bagaimana cara PR.Kalau dilihat dari keputusan audit negara mengapa negeri PR nampak perubahan yang ketara dan dengan jelas perbezaan cara kerajaan dahulu menghabiskan duit rakyat.Itu belum lagi semua negeri.Orang yang tak mengkaji segala selok-belok politik sahaja yang menyokong umno.Ingat semua yang ada sijil tauliah itu bagus ke dan betul.Ada Dr baik dan ada Dr yang tidak langsung menjaga profesyen sebagai Dr.Kalau dah lama duduk dalam gelap bila kena cahaya terasa pedih mata.Lama -lama baru rasa kurang.Ni baru buka mata saja dah tak tahan nak masuk balik dalam gelap.
-setapa kedah

Post a Comment

 

©2009 Utara-Online | Template Blue by TNB