PAS DIAMBANG PERPECAHAN

|

Anwar Ibrahim yang telah merangka proses penyingkiran team ulamak dalam PAS melalui Nik Aziz boleh dikatakan telah menerima satu tamparan hebat dimana PAS kini berpecah kepada beberapa kelompok. Satu kelompok menyokong Presiden dan satu lagi kelompok yang menyokong team Erdogen atau team pro-Anwar. Anwar kini memulakan ekspedisi menjadikan PAS sebagai landasan untuk memudahkannya dalam misi menawan Malaysia. Setelah melihat PKR kini tiada lagi hala tuju sebenar Anwar melihat PAS sebagai satu parti yang mampu merealisasikan impiannya menjadi PM Malaysia.


Untuk mendekati dan menyelinap ke dalam pimpinan PAS, Anwar perlu terlebih dahulu menyingkirkan team pro-ulamak yang sebelum ini bersetuju dengan rancangan kerajaan perpaduan dengan UMNO yang dicetuskan ideanya oleh PAS sendiri. Ternyata Anwar amat gementar dengan agenda penubuhan kerajaan perpaduan kerana ianya mampu melumpuhkan pakatan rakyat secara menyeluruh. Jadi melalui Nik Aziz, Anwar memulakan rencana menyingkirkan golongan yang menyokong penubuhan kerajaan perpaduan. Golongan pro-ulamak ini berpendapat kerajaan perpaduan adalah baik untuk perpaduan ummah dan kesatuan bangsa melayu.


Sekiranya team ini mampu disingkirkan dengan lebih mudah ianya akan digantikan dengan team erdogen yang pro-Anwar yang sememangnya diketahui bahawa team ini akan bersetuju dengan setiap tindak tanduk Anwar dalam merangka misi dan visi pakatan rakyat. Inilah hakikat yang perlu diterima!!! Nik Aziz dijadikan sebagai bahan eksperimen untuk menjalankan agenda Anwar. Sekurang-kurangnya hanya Nik Aziz yang akan dibenci oleh PAS dan bukan umum menyalahkannya.!!!


-------------------> Walaupun ditentang pelbagai pihak, Nik Aziz tetap dengan pendiriannya supaya EGM perlu diadakan untuk membersihkan PAS dari golongan yang cenderong kepada UMNO/BN. Mungkinkah Nik Aziz terhutang budi kepada Anwar sehinggakan sanggup memecahbelahkan PAS demi menurut segala kemahuan dan kehendak Anwar. PAS sudah pastinya akan mengikut segala telunjuk Anwar sekiranya ia digantikan dengan team erdogan. Inilah yang Anwar mahukan!!!

7 comments:

PM Razali said...

Sebab tu lah kita dilarang mendoakan keburukkan untuk orang lain sebab sesungguhnya Allah swt akan membalikkan doa tu kepada orang yang berdoa tersebut, dan hari ini ianya berlaku dalam PAS dimana pas kini mulai retak dan kucar kacir kerana seorang ulamak yang mereka sanjungi iaitu Nik Aziz..

BTN_shah said...

Pas seharusnya sedar mainan politik Anwar untuk menjadikan Pas sebagai sebuah parti liberal..Jgn tertipu dengan agenda anwar utk rosakkan ketuanan melayu yang kini semakin terhakis..

Pas seharusnya sedar dengan perjuangan almarhum Ustaz Fadzil Nor yang bersusah payah membangunkan Pas dan kini akan dimusnahkan oleh seorang manusia yg bernama Anwar Ibrahim @ Pengkhianat Negara @ Petualang Bangsa!

Anonymous said...

Anwar memang pemusnah segala-galanya!!
UMNO dah dan kini PAS pula..

Anonymous said...

Pas seharusnya tahu kebolehan , kemampuan mereka bukan dengar cakap DSAI , nyata pas tak matang malah memperlihatkan bahawa pas di perkuda dap .

Anonymous said...

Tuan-tuan yang berkuasa ajaklah Melayu kembali bersatu...

Anonymous said...

bodoh sungguh hangpa ni...maksud kerajaan campuran dgn kerajaan perpaduan pun hang salah paham...seb baik PAS tolak cadangan UG...wakakakakaakkk

Anonymous said...

dok tuduh PAS sesat, tp nak berpadu dgn PAS...wakakakakakkkk...bangsat punya umngok!!!

Post a Comment

 

©2009 Utara-Online | Template Blue by TNB