BUBAR DUN - PR PERAK MENGGILA LAGI!!!

|

Pakatan Rakyat Perak mencabar Barisan Nasional membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) itu jika parti pemerintah tersebut yakin telah mendapat kembali sokongan rakyat berikutan kemenangan di Bagan Pinang semalam.

Pengerusi Kelab Penyokong kerajaan PR Perak, Drs. Khalil Idham Lim dalam satu kenyataan memberitahu, sekiranya benar dakwaan pemimpin BN bahawa rakyat kembali yakin dengan mereka, BN seharusnya tidak perlu takut membubarkan DUN Perak dan mengambilnya melalui proses pilihan raya negeri.


"Jika Bagan Pinang sebagai mana yang didakwa oleh BN sebagai petunjuk bahawa rakyat telah menyokong BN, dengan ini saya mecabar kepimpinan BN di Perak untuk segerakan pembubaran DUN Perak dan memberi laluan kepada rakyat untuk memilih siapakah kerajaan yang akan meneruskan teraju kerajaan di Perak," kenyataannya dipetik.

Dia yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri ADUN Titi Serong memberitahu, jika BN menang pada pilihanraya itu, Pakatan Rakyat akan menerimanya atas semangat demokrasi.

Kekalahan PAS mahupun Pakatan katanya bukan sesuatu yang luar biasa malah berlaku sejak merdeka sehinggalah di Bagan Pinang.

Namun lebih penting ujarnya, kepentingan rakyat negeri itu yang juga mahukan pembubaran DUN agar hak mereka dikembalikan untuk memilih kepimpinan yang akan menerajui negeri mereka.

"Desakan ini sudah bermula sejak 5 Februari 2009 dan tidak jemu-jemu kami suarkan kerana melihat kepada kepentingan rakyat Perak sebagaimana slogan BN 'rakyat didahulukan'.
Makanya inilah masa untuk mendahulukan rakyat dengan bubarkan DUN Perak," tulisnya. http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=22799&Itemid=1

----------------------> Sudah-sudahlah Pakatan Rakyat di Perak...terima sajalah keputusan DYMM Paduka Seri Sultan Perak...BN sekarang pun memerintah Perak dengan baik tak perlu lagi pakatan Perak nak masuk campur soal pentadbiran negeri...sekarang puak pakatan cuma perlu terima keputusan Sultan Perak, hadir sidang DUN dan jangan buat kacau bilau di DUN Perak sebab rakyat tengok pakatan di Perak macam terdesak sangat nak perintah atau 'GILA KUASA'.!!! Tak cukup dengan pinggirkan bangsa Melayu naikkan bangsa Cina, sekarang nak kuasa lagi supaya satu Perak dapat dimiliki cina!!! Bukan BN takut tapi masih ada sesetengah rakyat yang tak faham perlembagaan akan terus terikut-ikut dengan tipu helah pakatan terutama Anwar kalau buat pilihan raya...Jadi nak selamatkan bangsa Melayu perlukan pengorbanan!!! DAULAT TUANKU!!

7 comments:

Anonymous said...

suruh anak cina tu letak jawatan dulu laaa... baru dia tauu...

Syukriah said...

Dasar nizar melayu x kenang budi..
harap Perak makmur di bawah BN.

Zulfahan said...

aku sokong anon 9:34pm tu.. kalau dia ada telur leak jawatan dulu..

Anak Jati Kedah said...

Suruh semua AHLI DUN Perak pakatan rakyat letak jawatan dulu!!! Jangan sembang belakang sj..tp penakut!

Anonymous said...

Bubar DUN, Rakyat Perak undi semula.

Kamal said...

Orang melayu belum matang utk bubarkan DUN Perak!!! Sultan lebih sedia maklum..

Anonymous said...

Hidup BN..
Hidup dr Zambry..

Post a Comment

 

©2009 Utara-Online | Template Blue by TNB