STRATEGI PAKATAN HAPUSKAN ISA

|


Sememangnya akta ISA amat tidak disukai oleh pemimpin pakatan rakyat kerana kewujudan akta ini menyebabkan segala rancangan jahat untuk mengacau bilaukan negara terbantut..Paling biadap dan tanda protes kerajaan pakatan adalah ketua menteri Pulau Pinang, Guan Eng dengan secara terbuka mengumunkan yang kerajaan pimpinannya akan membuat satu ‘signboard’ besar anti ISA di pintu masuk Pulau Pinang iaitu di Jambatan Pulau Pinang..!!! Inilah sikap pemimpin pakatan yang tidak malu dan angkuh sedangkan mereka sepatutnya sedar bahawa jambatan tersebut adalah hasil usaha pemimpin-pemimpin yang menyokong ISA..!!!

Bagaikan tiada apa pada pemimpin pakatan setelah menghuruharakan negara dengan demonstrasi anti ISA yang sememangnya mendapat pelbagai kecaman dari banyak pihak..!!! Kerajaan sepatutnya mengambil tindakan sewajarnya kepada pihak yang menganjurkan demonstrasi ini yang sememangnya diketahui ianya didalangi oleh Anwar Ibrahim..!! Anwar yang sememangnya terkenal dengan lakonan bersahaja mampu menutup mata masyarakat daripada menyalahkannya..!!

Seperti kebiasaan Anwar…sewaktu masih dalam tahanan manusia hipokrit ini berkerusi roda ke sana sini untuk mendapat simpati rakyat dan negara-negara luar…namun selepas dibebaskan tiada pula rawatan susulan..!!! Inilah Anwar..!!! Begitu juga dengan beberapa demonstrasi yang berlaku dalam negara kebelakangan ini..Anwar dan pengikutnya tanpa memikirkan sensitiviti rakyat Malaysia yang lain terus melakukan kerosakkan dan kekacauan dengan harapan rakyat bertambah benci kepada pemerintah iaitu BN..

Sehingga kini Singapura menerima dan meneruskan akta ini ,inikan pula Malaysia yang jumlah kepadatan penduduk bekali ganda dari Singapura!!! Rakyat seharusnya sedar terutamanya bangsa Melayu tentang betapa pentingnya akta ISA dikekalkan bagi menjamin keutuhan sosial antara kaum dan menjaga hak-hak keistimewaan orang Melayu…Inilah yang cuba dihakiskan oleh Guan Eng dan Anwar untuk memudahkan mereka melakukan pelbagai tindakan yang mungkin tak pernah kita fikirkan!!!

--------------Sekadar sepintas lalu sempena menyambut ulangtahun pembohongan Anwar dalam perjalananya menuju Putrajaya…!!! Tuhan masih sayangkan umat Melayu kerana Anwar gagal ke Putrajaya…sekiranya Anwar berjaya kita akan dapat lihat bangsa Melayu yang majoritinya adalah Islam akan hilang hak keistimewaan sedikit demi sedikit sehinggalah semua kaum di Malaysia disamaratakan..!!!

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 Utara-Online | Template Blue by TNB