PENGHAPUSAN HAK MELAYU DI PULAU PINANG

|


Sejak pakatan rakyat mengambil alih Pulau Pinang dari BN sememangnya pakatan mempunyai agenda untuk menyingkirkan hak-hak melayu di pulau tersebut…yang paling jelas pada masa kini kerajaan negeri pimpinan Guan Eng dengan rakusnya memperbanyakkan projek-projek berskala besar di Balik Pulau yang secara jelasnya ianya merupakan penempatan yang majoritinya terdiri dari orang-orang melayu..!!!

Mungkin kebanyakkan dari kita tidak mengetahui apakah motif sebenar pentadbiran Guan Eng melaksanakan projek-projek mega di kawasan tersebut!!...namun secara tersiratnya kerajaan pulau pinang ingin menghapuskan hak-hak melayu dikawasan tersebut..!! Apabila projek-projek dijalankan secara besar-besaran pastinya ketuanan melayu dikawasan tersebut akan terhakis dan dimonopoli oleh kaum cina dan india..


Inilah tindakan Guan Eng yang dilihat seperti ingin menjadikan pulau tersebut hanya dimiliki oleh sesuatu kaum sahaja seperti yang dilakukan oleh Lee Kuan Yew di Singapura..!!! Apabila hilangnya majoriti melayu di kawasan tersebut maka lebih mudahlah pakatan untuk memenangi pilihanraya di kawasan itu…pakatan sedar masih ramai lagi orang-orang melayu memberi undi kepada BN ,..oleh itu untuk menghadapi pilihanraya yang akan datang pakatan perlulah memecahkan undi melayu dengan meletakkan kaum yang pelbagai di kawasan melayu…!!!

Atas dasar pembangunan Guan Eng menipu dan menafikan hak orang-orang melayu di Balik Pulau..!!! Maka lebih mudahlah kawasan tersebut dibina rumah-rumah ibadat untuk agama-agama lain…orang melayu dikawasan tersebut mungkin masih tidak sedar dan termakan dengan penjualan tanah bernilai jutaan ringgit yang ditawarkan kerajaan Guan Eng..!!! Tapi sedarlah suatu hari nanti anak, cucu dan cicit akan merasa kesan dari plan jahat pakatan untuk menyingkirkan melayu secara terancang dan halus..!!!

--------- Harap kerajaan dapat membantu penduduk Balik Pulau supaya hak melayu akan terus berkekalan di sana..!!! Sekiranya tindakan tidak diambil pastinya suatu hari nanti melayu akan terus tersingkir dan terkubur seperti yang berlaku di Bandar Georgetown ..!! Inilah akibatnya jika exco negeri terdiri dari ramai kaum cina dan hanya 2 orang sahaja melayu berbanding 6 orang exco melayu sewaktu kerajaan BN memerintah dahulu!!!

3 comments:

Anonymous said...

kerajaan LGE menipu...jgan percaya pd pakatan...Strategi halus dan sangat kurang ajar,!

Syida said...

Semua yg PR mahu belum terlaksana, jd depa buat la secara sikit2..kalau depa x sempat dok di negara yg sama rata hak kerakyatan,anak cucu depa pun jadi laa..
Anwar tak sedar ka yg dia dibenci oleh bangsa sendiri sbb dok pejuang libral di m'sia ni.?!!!

Anonymous said...

Umno apa kurangnya,mengadai tanah melayu juga masa Brahin Saad jadi TKM. Siakap senohong, mengata orang umno yang lebih.

Post a Comment

 

©2009 Utara-Online | Template Blue by TNB