SIAPA CALON BN???

|


Hari yang ditunggu-tunggu, BN menerusi timbalan PM akan mengumumkan calon di Bagan Pinang pada pukul 4.30 petang nanti...diharapkan penilaian yang dibuat oleh pucuk pimpinan tertinggi parti dalam memilih calon adalah tepat dan memenuhi kehendak rakyat di kawasan berkenaan. Perdana Menteri dijangka akan turut berada pada majlis penamaan calon bagi menyatakan sokongan padu kepada calon BN yang dipilih.


Pas pula khabarnya akan mengumumkan calon mereka pada esok yang akan dilakukan oleh Presiden PAS, Haji Hadi Awang. Ianya juga akan disertai oleh para pemimpin tertinggi Pakatan.!!!


Sejak seminggu bendera parti yang bakal bertanding telah dinaikkan menandakan parti yang akan bertanding semakin panas dalam usaha memenangi pilihanraya tersebut.!!! PAS sudah pastinya akan memulakan ceramah kutuk mengutuk calon BN walaupun Nik Aziz meminta setiap ceramah yang diadakan oleh Pakatan perlu dielakkan dari mengeluarkan kata-kata kesat dan maki hamun bagi menghormati bulan yang mulia..


Lazimnya diketahui dan dijangka Pakatan akan menggunakan kelebihan isu di Terengganu dalam menarik undi rakyat kepada mereka, ianya merupakan satu bonus untuk Pakatan memperlihatkan keampuhan kerajaan Teregganu yang ditunjangi BN.!!!


Isu ‘kepala lembu’ juga dijangka akan menjadi satu bonus dalam menghentam kerajaan BN walaupun ianya dengan jelas menunjukkan bahawa ianya propaganda Pakatan untuk memburukkan BN dimata rakyat India.!!! Isu ini mungkin mampu menarik masyarakat India yang sebelum ini mengundi BN akan beralih arah mengundi PAS.!!! Pemimpin BN sewajarnya memberi penjelasan yang sewajarnya kepada penduduk India di DUN Bagan Pinang dan seluruh negara bagi membersihkan nama BN tidak dikaitkan dalam isu ini..!!!


-----------------> Diharapkan pemimpin dan gerak kerja BN akan bersungguh-sungguh dalam memastikan kemenangan milik BN,..tidak seperti di Permatang Pasir yang mana gerak kerja BN amat lemah dan mengecewakan..!!! Teruskan usaha mendekati rakyat walau siapa pun calon yang diletakkan BN bagi memastikan BN mampu mengekalkan kerusi DUN Bagan Pinang!!!

ANGKUHNYA PEMIMPIN PAKATAN

|


MB Kelantan yang juga mursyidul am PAS baru-baru ini mengeluarkan kenyataan meminta ahli parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali melepaskan jawatan supaya boleh diadakan pilihanraya kecil kawasan berkenaan disebabkan tindakan Ibrahim Ali dengan lantang sering mengkritik pakatan rakyat secara terbuka!!!!.

MB Kelantan dengan angkuh dan sombong telah menyatakan bahawa alaun ahli parlimen Ibrahim Ali adalah haram..!! kerana rakyat telah mengundi beliau diatas tiket PAS tetapi apabila Ibrahim Ali telah memenangi pilihan raya pada PRU-12 beliau tidak henti-henti mengkritik pakatan rakyat termasuk PAS ..

Hal ini tidak disenangi oleh pemimpin pakatan terutama apabila Datuk Ibrahim Ali mengeluarkan kenyataan bahawa MB Kelantan tersebut telah mengikut telunjuk Anwar Ibrahim dalam pentadbiran negeri Kelantan..!!!Nik Aziz menyatakan bahawa penduduk Parlimen Pasir Mas meminta Ibrahim Ali melepaskan jawatan supaya boleh diadakan pilihanraya di kawasan tersebut bagi memenuhi kehendak rakyat di kawasan berkenaan..Inilah strategi pakatan bagi menutup semua lubang kesalahan mereka!!!

Ibrahim Ali pula menyatakan bahawa beliau tidak akan melepaskan jawatan kerana beliau telah mendapat mandat daripada rakyat Pasir Mas!!! dan beliau sanggup menghabiskan alaun beliau sebagai ahli parlimen untuk melihat kesenangan rakyat di kawasan berkenaan walaupun ianya tidak seberapa… Menurut beliau ,sejak 19 tahun pemerintahan PAS dibawah Nik Aziz, Kelantan tidak menunjukkkan sebarang perubahan dan kemajuan berbanding negeri lain. Hai ini amat menyentuh hati beliau dan dengan sinis beliau meminta Nik Aziz yang melepaskan jawatan sebagai MB Kelantan terlebih dahulu.

Menurut Ibrahim Ali lagi, beliau akan mencadangkan di Parlimen pada bulan hadapan supaya dilantik mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menjadi penasihat kerajaan dan UMNO bagi memastikan kedudukan Melayu dan Agama Islam terus dipertingkatkan!!! Tun boleh memberi cadangan tetapi terpulang kepada Perdana Menteri, Najib Tun Razak sama ada mahu mengikut ataupun tidak kerana setiap Perdana Menteri mempunyai visi dan misi tersendiri…

------------->Ternyata kritikan hebat Datuk Ibrahim Ali yang juga Presiden PERKASA telah menggugat sedikit sebanyak keutuhan Pakatan Rakyat..!!!! Pastinya ianya tidak disenangi dan memberikan kesan yang negatif kepada pakatan!!! Tanpa kritikan pedas ini sudah pastilah Pakatan meresakan setiap tindak tanduk mereka betul semuanya..!!!

STRATEGI PAKATAN HAPUSKAN ISA

|


Sememangnya akta ISA amat tidak disukai oleh pemimpin pakatan rakyat kerana kewujudan akta ini menyebabkan segala rancangan jahat untuk mengacau bilaukan negara terbantut..Paling biadap dan tanda protes kerajaan pakatan adalah ketua menteri Pulau Pinang, Guan Eng dengan secara terbuka mengumunkan yang kerajaan pimpinannya akan membuat satu ‘signboard’ besar anti ISA di pintu masuk Pulau Pinang iaitu di Jambatan Pulau Pinang..!!! Inilah sikap pemimpin pakatan yang tidak malu dan angkuh sedangkan mereka sepatutnya sedar bahawa jambatan tersebut adalah hasil usaha pemimpin-pemimpin yang menyokong ISA..!!!

Bagaikan tiada apa pada pemimpin pakatan setelah menghuruharakan negara dengan demonstrasi anti ISA yang sememangnya mendapat pelbagai kecaman dari banyak pihak..!!! Kerajaan sepatutnya mengambil tindakan sewajarnya kepada pihak yang menganjurkan demonstrasi ini yang sememangnya diketahui ianya didalangi oleh Anwar Ibrahim..!! Anwar yang sememangnya terkenal dengan lakonan bersahaja mampu menutup mata masyarakat daripada menyalahkannya..!!

Seperti kebiasaan Anwar…sewaktu masih dalam tahanan manusia hipokrit ini berkerusi roda ke sana sini untuk mendapat simpati rakyat dan negara-negara luar…namun selepas dibebaskan tiada pula rawatan susulan..!!! Inilah Anwar..!!! Begitu juga dengan beberapa demonstrasi yang berlaku dalam negara kebelakangan ini..Anwar dan pengikutnya tanpa memikirkan sensitiviti rakyat Malaysia yang lain terus melakukan kerosakkan dan kekacauan dengan harapan rakyat bertambah benci kepada pemerintah iaitu BN..

Sehingga kini Singapura menerima dan meneruskan akta ini ,inikan pula Malaysia yang jumlah kepadatan penduduk bekali ganda dari Singapura!!! Rakyat seharusnya sedar terutamanya bangsa Melayu tentang betapa pentingnya akta ISA dikekalkan bagi menjamin keutuhan sosial antara kaum dan menjaga hak-hak keistimewaan orang Melayu…Inilah yang cuba dihakiskan oleh Guan Eng dan Anwar untuk memudahkan mereka melakukan pelbagai tindakan yang mungkin tak pernah kita fikirkan!!!

--------------Sekadar sepintas lalu sempena menyambut ulangtahun pembohongan Anwar dalam perjalananya menuju Putrajaya…!!! Tuhan masih sayangkan umat Melayu kerana Anwar gagal ke Putrajaya…sekiranya Anwar berjaya kita akan dapat lihat bangsa Melayu yang majoritinya adalah Islam akan hilang hak keistimewaan sedikit demi sedikit sehinggalah semua kaum di Malaysia disamaratakan..!!!

PENGHAPUSAN HAK MELAYU DI PULAU PINANG

|


Sejak pakatan rakyat mengambil alih Pulau Pinang dari BN sememangnya pakatan mempunyai agenda untuk menyingkirkan hak-hak melayu di pulau tersebut…yang paling jelas pada masa kini kerajaan negeri pimpinan Guan Eng dengan rakusnya memperbanyakkan projek-projek berskala besar di Balik Pulau yang secara jelasnya ianya merupakan penempatan yang majoritinya terdiri dari orang-orang melayu..!!!

Mungkin kebanyakkan dari kita tidak mengetahui apakah motif sebenar pentadbiran Guan Eng melaksanakan projek-projek mega di kawasan tersebut!!...namun secara tersiratnya kerajaan pulau pinang ingin menghapuskan hak-hak melayu dikawasan tersebut..!! Apabila projek-projek dijalankan secara besar-besaran pastinya ketuanan melayu dikawasan tersebut akan terhakis dan dimonopoli oleh kaum cina dan india..


Inilah tindakan Guan Eng yang dilihat seperti ingin menjadikan pulau tersebut hanya dimiliki oleh sesuatu kaum sahaja seperti yang dilakukan oleh Lee Kuan Yew di Singapura..!!! Apabila hilangnya majoriti melayu di kawasan tersebut maka lebih mudahlah pakatan untuk memenangi pilihanraya di kawasan itu…pakatan sedar masih ramai lagi orang-orang melayu memberi undi kepada BN ,..oleh itu untuk menghadapi pilihanraya yang akan datang pakatan perlulah memecahkan undi melayu dengan meletakkan kaum yang pelbagai di kawasan melayu…!!!

Atas dasar pembangunan Guan Eng menipu dan menafikan hak orang-orang melayu di Balik Pulau..!!! Maka lebih mudahlah kawasan tersebut dibina rumah-rumah ibadat untuk agama-agama lain…orang melayu dikawasan tersebut mungkin masih tidak sedar dan termakan dengan penjualan tanah bernilai jutaan ringgit yang ditawarkan kerajaan Guan Eng..!!! Tapi sedarlah suatu hari nanti anak, cucu dan cicit akan merasa kesan dari plan jahat pakatan untuk menyingkirkan melayu secara terancang dan halus..!!!

--------- Harap kerajaan dapat membantu penduduk Balik Pulau supaya hak melayu akan terus berkekalan di sana..!!! Sekiranya tindakan tidak diambil pastinya suatu hari nanti melayu akan terus tersingkir dan terkubur seperti yang berlaku di Bandar Georgetown ..!! Inilah akibatnya jika exco negeri terdiri dari ramai kaum cina dan hanya 2 orang sahaja melayu berbanding 6 orang exco melayu sewaktu kerajaan BN memerintah dahulu!!!

KEJAHILAN PR SELANGOR

|


Seminggu kebelakangan ini terdengar semakin banyak kritikan terhadap kepimpinan Pakatan Selangor yang ternyata lebih buruk dari reputasi ketika BN memerintah..!!! Ni tak termasuk soal arak yang dipolopori oleh exco sial Selangor…dan tak lupa Khalid yang sangat sinonim menggadaikan maruah Islam sehingga sanggup memberi penggunaan kalimah ‘ALLAH’ di gereja-gereja…!!! serta rodziah exco Selangor yang terlibat dengan salah guna dana kerajaan rm375 ribu…!!! Dan yang paling dirasakan menghina dan mengguris hati orang-orang melayu ialah sikap MB Selangor sendiri yang sanggup berkompromi dengan 2 barua lagi untuk bina kuil di penenpatan majoriti melayu..!!!

Kejahilan agama 3 ekor pemimpin melayu Islam pakatan ini jelas membelakangi al-Quran dan Sunnah dalam membuat apa-apa keputusan dalam pentadbiran..!!! mungkin disebabkan terlalu sibuk dan tiada masa menghadiri kuliah-kuliah agama menyebabkan mereka semakin kurang ilmu agama dalam kepala otak mereka!!!...ternyata mereka ini lebih pentingkan agama lain daripada agama yang mereka bertiga anuti…mungkin mereka ini Islam atau tidak…status diragui!!!

Nauzubillah…tindakan melampau pemimpin pakatan Selangor jelas mencerminkan yang mereka meminggirkan soal agama Islam dalam pemerintahan..!! Lebih malang lagi exco Selangor terdiri dari daripada mereka yang sememangnya mempunyai kecetekan dalam agama selain dari exco-exco cina yang samseng dan tidak tahu menghormati ketuanan melayu di negara ini. Semua ini lah yang akan berlaku di Malaysia sekiranya pakatan yang diterajui Anwar memerintah Malaysia…hak-hak melayu pasti akan terhapus sedikit demi sedikit sampai ke suatu tahap orang melayu disama tarafkan dengan pendatang cina dan india…inilah yang cuba dilakukan Anwar untuk meraih sokongan cina dan india sehinggakan sanggup menggadaikan maruah bangsa dan agama Islam..!!! Selayaknya pingat ‘PENGKHIANAT NEGARA’ untuk manusia bernama Anwar ni!!!

---------- Walaupun kami tak mampu dan tak layak mentadbir negara…namun usaha memusnahkan hak ketuanan melayu yang dibangunkan oleh pemimpin terdahulu takkan dibiarkan…dan kami takkan biarkan sama sekali anwar pengkhianat negara memusnahkan dan menghancurkan segala-gala yang diusahakan oleh pejuang negara..!!!

ANWAR BERDRAMA LAGI.!!!

|


Sekali lagi Anwar Ibrahim berjaya mengelak dari perbicaraan sehingga November nanti…inisiatif yang di ambil oleh sang penipu ini cukup hebat dengan memohon kepada mahkamah agar dilucutkan kelayakkan keseluruhan pasukan pendakwaan berhubung perbicaraan kes liwatnya..!!! Tindakan yang mencerminkan sikap Anwar sebagai seorang penakut yang selalu ingin lari dari proses mempercepatkan urusan mahkamah secara terang-terangan merupakan satu pencabulan dalam proses perbicaraan Mahkamah Tinggi!!!


Dalam hujahnya, Peguam Kanan Persekutuan See Mee Chun berkata, mahkamah sepatutnya menolak permohonan itu berasaskan bahawa Anwar memohon untuk melarang pasukan pendakwaan melaksanakan tugas berkanun mereka.


“Permohonan ini tidak berasas. Hujah kami ialah supaya permohonan ini digugurkan atau ditolak dengan kos,” kata Mee Chun.


Beliau berkata, pendakwaan berhubung kes liwat ini tidak boleh dikaji semula oleh mahkamah rayuan. Usaha itu adalah “benar-benar” serangan ke atas kuasa Peguam Negara mengikut Artikel 145 Perlembagaan Persekutuan, katanya. - Bernama


Sekali lagi Anwar dan konco-konconya akan memulakan pementasan drama supaya kes ini dapat digugurkan…sudahlah tak mahu bersumpah laknat!!! Ini lah manusia bernama Anwar Ibrahim…sanggup merosakkan badan kehakiman negara supaya boleh terlepas dari tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya Saiful Bukhari Azlan!!! Semua taktik Anwar sudah semakin boleh dihidu dan dia tidak sepatutnya dan tidak akan terlepas dari tuduhan yang amat berat ini..!!


Rayuan demi rayuan untuk menagguhkan kes ini acap kali memberikan gambaran seolah-olah Anwar mahu merosakkan badan kehakiman secara tersirat!! Mahkamah pula yang mengalah terpaksa mendengar permohonan Anwar dan selepas itu rayuan akan dibuat lagi entah sampai bila…sudahlah proses rayuan memakan masa..Anwar pula bagaikan seorang tertuduh yang diberi keistimewaan untuk melakukan apa sahaja yang dia mahu.!!! Tanpa rasa bersalah dan segan silu terus menuduh ini merupakan konspirasi kerajaan untuk menjatuhkan karier politik dia..!!! Malaysia tidak perlukan Anwar untuk majukan negara ini kerana Anwar pasti akan membawa negara ini ke arah liberal dan sekali gus mengancam kedudukan istimewa orang-orang melayu di negara ini.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­à Harap Saiful dapat bersabar dan teruskan berdoa agar kes ini dapat diselesaikan dengan seberapa segera…mudah-mudahan Allah perkenankan di bulan yang penuh keberkatan ini…Teruskan usaha menegakkan kebenaran.!!!

KEBANGKITAN DAN KEMATIAN 16 SEPT

|


16 September 2009 yang bakal menjelang genaplah setahun pembohongan dan igauan seorang pengkhianat Negara bernama Anwar Ibrahim..!!! Hajat yang tak kesampaian dan pelan yang dapat dihidu lebih awal oleh pimpinan BN ternyata telah terpalit ke muka Anwar!!! Strategi yang tidak menjadi dengan kata-kata yang selalu dilaungkan oleh Anwar ‘Tuan-tuan boleh ludah muka saya kalau 16 september tak jadi’..silalah Anwar turun ke 14 negeri di Malaysia untuk kami rakyat sama-sama dapat meludah muka pencacai pembangkang yang tak kesampaian..!!!

Pembohongan demi pembohongan yang dilakukan Anwar menunjukan sikap dan sifatnya yang terlalu yakin dalam berkata-kata walhal dia sendiri pun tak mampu untuk merealisasikannya..!!! Inilah sikap pemimpim korup yang dibanggakan oleh kelompok pakatan rakyat (PAS+DAP+PKR = Pakatan Haprak!!!) Tanpa rasa malu dan segan silu Anwar masih menampilkan lagi mukanya di PRK dan majlis pembangkang…sepatutnya pemimpin dan ahli Umno sewaktu PRK meludah saja muka Anwar sebagai menunaikan janji kata-kata Anwar..!!!

Tahniah Tan Sri Musa Hassan kerana dilanjutkan tugas sehingga 2010.. Anwar berserta rakan-rakannya di dalam Pakatan Pembangkang secara berjemaaah menginginkan Musa Hassan untuk tidak dilanjutkan kontrak dengan mengaitkan Musa dengan kegiatan kongsi gelap dan salahguna kuasa. Yang mana mereka di dalam Pakatan Pembangkang amat mengetahui Musa Hassan merupakan penghalang besar kepada ketua mereka, Anwar Ibrahim untuk terus melakukan penipuan dan bermacam helah atas misi menguasai pemerintahan negara dan menjadi Perdana Menteri,.

Segala propaganda yang dibuat Anwar Ibrahim untuk menjatuhkan imej Musa Hassan ini, jelas menggambarkan bahawa sebenarnya Anwar Ibrahim penuh benci dan takut kepada Musa Hassan yang mengetahui segalanya mengenai siapa beliau sebenarnya. Kaitan dengan konspirasi sudah dicabar dengan saman oleh Musa Hassan, kaitan dengan kongsi gelap pula dilemparkan kepada beliau oleh pimpinan pembangkang. Diharapkan 1 lagi saman difailkan oleh Musa Hassan kepada Anwar berhubung dengan tuduhan-tuduhan ini, supaya ia dapat mematikan langkah jahat Anwar yang cuba memburukkan imej beliau.

---------> Rakyat sedar akan penipuan Anwar..!!! yang menyokong Anwar cuma mereka yang terlalu taksub sanggup membutakan mata hati untuk memuaskan nafsu Anwar yang menggilai kerusi PM Malaysia…jangan bermimpi di siang hari!!! Maaf..!!! Kami tidak akan sokong ‘pengkhianat bangsa’ dan ‘petualang negara’..!!!

PERGI JAHANAM PAKATAN RAKYAT!!!

|


Hari ini menyaksikan kebangkitan suara rakyat di negeri Perak!!! Tindakan kerajaan haram Perak pimpinan pakatan rakyat mengadakan sidang DUN jelas mengecewakan dan memalukan…

Tindakan biadap Sivakumar bekas speaker dun Perak yang ternyata tidak boleh menerima jawatannya sekarang hanya adun Tronoh memanggil sidang dun amat melukakan hati khususnya orang-orang melayu!!! Sikap biadap sivakumar menggunakan kepala surat kerajaan negeri ternyata telah menghina institusi beraja di Perak!!!...Umum mengetahui setiap sidang dewan perlu mendapat perkenan sultan Perak…

Bagai bertemu buku dengan ruas…penyokong pakatan haram yang tak sampai 50 orang terkedu dengan kebangkitan laungan keramat ‘DAULAT TUANKU, DAULAT TUANKU’ oleh penyokong rakyat yang taat setia kepada Sultan Perak!!! Nizar dan barua-barua pakatan haram amat terkejut dengan kebangkitan rakyat menyokong kerajaan sah Perak…

Walaubagaimanapun, sidang dun haram tetap diteruskan dan rasa kesian pun ada,lucu pun ada apabila melihat gelagat meroyan siva ,nizar dan barua-barua DAP…. siva speaker haram masih tetap di tempat tertinggi. Keling kalau bagi pangkat sikit macam tu la jadinya…tak sedar diri!!!

Harap pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap siva kerana menyalahgunakan kepala surat kerajaan negeri dan menghina institusi kesultanan Perak…

Sidang haram ini akan terus menjadi drama yang membuatkan rakyat semakin benci dan meluat terhadap pakatan haram seluruh Malaysia!!! nizar harus sedar yang rakyat sudah mulai benci dengan gaya samseng yang sememangnya menjadi lumrah dalam dalam pakatan rakyat!!.. Semua plan Anwar @ pengkhianat bangsa rosak lagi…

 

©2009 Utara-Online | Template Blue by TNB